Del 26 d’octubre al 6 de novembre, Terrassa acollirà les jornades «Temps de Cures», una iniciativa que vol donar visibilitat i reconèixer la tasca de les persones cuidadores, tant en l’àmbit familiar com professional, i oferir-los eines i espais de formació, suport, cura i autocura.

Durant dues setmanes, diferents equipaments de la ciutat acolliran tallers, xerrades i activitats gratuïtes, obertes a tota la població i especialment adreçades a persones cuidadores i professionals vinculats a l’àmbit de les cures.
Entre les propostes programades hi ha l’obra teatral «Nenaaa», que es representarà el 29 d’octubre, a les 18 h, al Teatre Principal. Després de la representació tindrà lloc un col·loqui i la lectura del manifest del Dia Internacional de les Cures. L’entrada és gratuïta, però cal fer reserva prèvia.
Un dels aspectes destacats de les jornades és, precisament, facilitar que les persones cuidadores puguin participar en les activitats. Aquest any es comptarà amb la col·laboració de l’alumnat de l’INS Montserrat Roig, que oferirà l’Espai Compartim, un servei d’acompanyament per atendre les persones que ho necessitin mentre la persona cuidadora participa en una activitat.
També es podrà sol·licitar un servei d’atenció domiciliària (SAD) per al familiar, amb l’objectiu de facilitar l’assistència a les diferents propostes programades.
«Temps de Cures» ofereix així un espai per reconèixer el valor de cuidar, compartir experiències i recordar la importància que les persones cuidadores també disposin de temps, recursos i suport per cuidar-se.
Consulta la programació completa de «Temps de Cures»: https://www.terrassa.cat/temps-de-cures