Login
 
Email RSS Feed Twitter Facebook YouTube Google+

Amb el càncer, no et tallis

Share

Les Tiritas® i les farmàcies, més solidàries que mai 

El Grup HARTMANN, en col·laboració amb l’Associació de Farmàcies de Barcelona, posa en marxa una campanya en benefici de la Fundació Oncolliga

TIRITAS_posterA partir del 31 de març i coincidint amb el Dia Mundial del Càncer de Colon, un dels càncers amb una incidència més alta, es posen a la venda en farmàcies les Tiritas® Solidàries. El GRUP HARTMANN, en col·laboració amb l’Associació de Farmàcies de Barcelona, la cooperativa farmacèutica Fedefarma i la distribuïdora Alliance Healthcare, posen en marxa la campanya “Amb el càncer, no et tallis”. La recaptació anirà destinada completament a la Fundació Oncolliga.
Així, per cada caixa comprada de Tiritas® Solidàries es donarà la totalitat de l’euro que costa a la Fundació Oncolliga que dóna suport a persones amb càncer i treballa per millorar el seu benestar i qualitat de vida. Les Tiritas® Solidàries es podran trobar a partir del 31 de març i fins a finalitzar existències a les farmàcies de la província de Barcelona.

Actualment s’està millorant molt considerablement la taxa de supervivència davant del càncer: cada any es redueix la mortalitat entre un 1,5 i un 2% i s’estima que avui dia s’estan guarint ja el 50% dels casos. Tot i així, es calcula que aproximadament un de cada dos homes i una de cada tres dones patiran la malaltia al llarg de la seva vida. Amb la campanya “Amb el càncer, no et talls”, el GRUP HARTMANN pretén sensibilitzar i implicar la població en el suport a les persones amb càncer.

Oncolliga – Fundació Lliga Catalana d’Ajuda Oncològica és una entitat sense ànim de lucre que ofereix, de forma gratuïta, atenció psicosocial a persones amb càncer i als seus familiars al llarg de tot el procés de la malaltia. Amb la campanya Tiritas® Solidàries, es col·laborarà directament en la realització del projecte Servei d’Atenció Domiciliària que fa possible que en un any més de 500 persones rebin suport a casa seva. La intervenció psicològica que perceben les persones gràcies a Oncolliga els facilita l’adaptació a la complicada situació que viuen, així com la prevenció d’alteracions emocionals de la unitat familiar. El punt fort del projecte és la ràpida capacitat de resposta i la seva alta especialització en malalts oncològics.

 

TIRITAS_farmàcia

Primera acció de l’acord entre HARTMANN i la FEFAC

La campanya Tiritas® Solidàries és la primera acció fruit de l’acord que la companyia farmacèutica alemanya i la Federació de Farmàcies de Catalunya (FEFAC), a la qual pertany l’Associació de Farmàcies de Barcelona (AFB), van signar el passat van signar el passat mes de desembre. El conveni de col·laboració, que té una durada inicial de dos anys, té com a objectiu treballar conjuntament per a la millora de la qualitat de vida de les persones així com situar la farmàcia com a punt primari per a la resolució de problemes de la salut menors i consultes sobre hàbits saludables. L’acord preveu el desenvolupament de formacions dirigides als professionals de farmàcia sobre les categories de Primers Auxilis, Monitorització i Incontinència urinària, en què HARTMANN és experta. El GRUP HARTMANN és líder en la categoria de Primers Auxilis, una categoria especialment rellevant per a la farmàcia, també a nivell social, on s’emmarca la campanya de Tiritas® Solidàries.

Sobre GRUP HARTMANN
HARTMANN España pertany al GRUP HARTMANN, companyia multinacional alemanya especialitzada en el sector salut i focalitzada en la gestió de ferides, gestió de la incontinència i prevenció d’infeccions.
La companyia, fundada el 1818 per Ludwig von Hartmann i amb seu central a Heidenheim (Alemanya), té actualment filials en tots els continents i presència a 35 països amb xarxes comercials i plantes de producció pròpies. Compta amb una plantilla de més de 10.000 treballadors a tot el món, i genera unes vendes de més de 1.800 milions d’euros anuals.
El GRUP HARTMANN a Espanya està format per Laboratoris HARTMANN SA, responsable de la distribució i comercialització de productes sanitaris i solucions; i per PAUL HARTMANN SA, el Centre de desenvolupament i producció d’apòsits adhesius com de les emblemàtiques Tiritas® i Cosmopor®.
La companyia, que compta amb una plantilla de 300 persones a Espanya, té la seva seu corporativa i la planta de fabricació, que engloba el Centre de Competència mundial de desenvolupament i fabricació, a Mataró (Barcelona).

Sobre Associació de Farmàcies de Barcelona
L’Associació de Farmàcies de Barcelona és l’entitat empresarial que representa els titulars de farmàcia de la província de Barcelona. Amb un miler de farmàcies associades, pertany a la Federació d’Associacions de Farmàcies de Catalunya (FEFAC).
AFB ha impulsat la campanya “Amb el càncer, no et tallis” amb l’objectiu de fomentar l’aportació social de les farmàcies i visualitzar que són un col·lectiu compromès amb la salut i el benestar de la població. Amb aquesta voluntat de servei, AFB desenvolupa programes com ‘la farmàcia, al cor del barri’, d’instal·lació de desfibril·ladors per salvar la vida de persones que pateixen un episodi cardíac, o la campanya ‘frena el sol, frena el lupus’, impulsada per FEFAC, que facilita als pacients amb aquesta malaltia l’accés a protectors solars de qualitat, fonamentals per evitar l’empitjorament de la seva salut.

Sobre Fedefarma
Fedefarma serveix a les farmàcies com a distribuïdora des de l’any 1928. Actualment és la primera cooperativa en volum de facturació a Catalunya (la seva principal àrea d’actuació) i una de les principals distribuïdores del sector a Espanya. Amb més de 3.000 socis i 7 magatzems robotitzats, Fedefarma ofereix un vademècum de 53.000 referències i una cartera de 34 serveis de valor afegit, tots centrats en facilitar la gestió de l’oficina de farmàcia i maximitzar la seva rendibilitat.
Fedefarma fa 29 anys compromesa amb la formació dels seus associats, a través del Programa de Formació Farmacèutica, que compta cada any amb més de 1.000 farmacèutics que s’actualitzen setmanalment en diverses àrees de la sanitat i de la investigació sanitària. A aquest precedent, reconegut per la Universitat de Barcelona i la Universitat de València, se li sumen els més de 68 cursos de gestió i monogràfics anuals, que la cooperativa s’implanta en els seus diferents magatzems.

La responsabilitat social corporativa per Fedefarma és una raó de ser. Aquesta visió de la cooperativa es concreta amb múltiples accions solidàries i de caràcter social que impulsen a Fedefarma i a tots els seus col·laboradors a participar-hi amb rotund èxit. Alguns exemples són el projecte de les tiretes solidàries de Hartmann o la recollida de medicaments de Banc Farmacèutic.
L’organització, que compta amb 188 empleats, té 7 magatzems distribuïts per tot Catalunya i la Comunitat Valenciana. Només des del magatzem i seu social de Fedefarma a Gavà distribueix anualment 79.567.209 de referències a les 2.700 oficines de farmàcies, gràcies a la robotització i a l’última tecnologia de reconeixement de producte que proporciona major i millor servei a les farmàcies.

Sobre Alliance Healthcare
Alliance Healthcare és la Divisió de Distribució Majorista i Afers Comercials de Walgreens Boots Alliance.
Walgreens Boots Alliance (Nasdaq: WBA) és la major empresa global de salut i benestar amb orientació farmacèutica del món.
L’empresa és el resultat de la unió de Walgreens i Alliance Boots duta a terme al desembre de 2014, unint a dues empreses líders amb marques icòniques, una distribució geogràfica complementària, valors compartits i un patrimoni de serveis de salut de confiança a través de la distribució farmacèutica i les oficines de farmàcia que es remunta a més de 100 anys.
La companyia dóna feina a més de 370.000 * persones i està present en més de 25 * països; és el major destí als EUA i Europa per a productes i serveis de salut i benestar a la farmàcia. Incloent les participacions en altres empreses, Walgreens Boots Alliance és el líder global de venda al públic de salut i benestar amb orientació farmacèutica amb més de 13.100 * establiments en 11 * països. L’empresa té la major xarxa global de distribució farmacèutica amb més de 350 * centres de distribució que serveixen a més de 200.000 ** oficines de farmàcia, metges, centres de salut i hospitals cada any en 19 * països. A més, és el major comprador del món de medicaments amb recepta i altres productes de salut i benestar.
La seva cartera de marques de venda al públic i de negocis inclou Walgreens, Duane Reade, Boots i Alliance Healthcare, així com marques de productes de salut i bellesa amb una creixent projecció global, com No7 i Botanics. Més informació sobre l’empresa en www.walgreensbootsalliance.com.
* A 31 agost 2015 incloent societats equivalents
** Durant 12 mesos finalitzats el 31 agost 2015 incloent societats equivalents

Deixa un comentari